۲ سال پیش

چه داروهایی برای درمان زود انزالی مردان مناسب است؟

چه داروهایی برای درمان زود انزالی مردان مناسب است؟

زود انزالی مشکلی رایج و شایع در میان مردان جهان است. بررسی‌ها و پژوهش‌های زیادی در مورد علت زود انزالی و همچنین راه‌های درمان زود انزالی صورت گرفته‌اند و البته نتایج خوبی هم حاصل شده‌است. برای کسانی که در پی علت و درمان زود انزالی هستند، در ادامه‌ی این نوشتار از مجله‌ی شادیما به‌طور کامل در مورد زود انزالی صحبت خواهد شد.

1.     استفاده از اسپری تأخیری لیدوکائین

اسپری لیدوکائین نیز می‌تواند در این راستا به کار آید. اسپری لیدوکائین در واقع حساسیت را کاهش می‌دهد و بنابراین ممکن است مقداری هم موجب کاهش لذت جنسی برای مرد شود. بیشترِ فایده‌ی استفاده از اسپری لیدوکائین برای شریک جنسیِ مرد است.

برای استفاده از این اسپری، باید حدود 15 دقیقه قبل از برقراری رابطه‌ی جنسی مقداری از آن روی آلت تناسلی اسپری شود.

2.    استفاده از مکمل روی [Zinc]

برخی مطالعات نشان از آن دارند که روی می‌تواند به برخی از مشکلات جنسی مردان کمک کند. عنصر روی در بدن انسان به سیستم ایمنی و رشد سلولی کمک می‌کند.

همچنین وجود روی در بدن برای افزایش تولید تستوسترون نیز مفید است. کسانی که دچار کمبود روی هستند ممکن است دچار کاهش میل جنسی و همچنین زود انزالی شوند، بنابراین کسانی که دچار انزال زودرس هستند بد نیست مدت‌زمانی کوتاه از مکمل روی استفاده کنند.

گفتنی است که روی از آن عناصری‌ست که نباید به‌میزانی بیشتر از میزان توصیه‌شده مصرف شوند. زیاده‌روی در مصرف روی می‌تواند به کلیه‌ها آسیب برساند.

3.     افزایش مصرف منیزیم

رژیم غذایی هر انسان تأثیری مستقیم روی سلامت جسم و روان او دارد؛ بنابراین برای رفع بسیاری از مشکلات جسمی و روحی باید رژیم غذایی اصلاح و استاندارد شود. این قضیه برای انزال زودرس نیز صادق است.

یکی از مواد کاربردی برای افزایش زمان رابطه‌ی جنسی، منیزیم است. برای تأمین منیزیم بدن نیازی به مکمل آن نیست، بلکه کافی‌ست منابع منیزیم در سبد غذایی روزانه قرار داده شوند. بهترین منابع منیزیم به قرار زیر هستند:

  • لوبیا قرمز
  • ماست
  • سویا
  • نخود
  • دانه‌ی کنجد
  • شکلات تلخ
  • سیر نخود فرنگی

4.     استفاده از داروهای خوراکی

هنوز هیچ داروی قطعی‌ای برای درمان زود انزالی توسط هیچ نهاد قانونی‌ای ثبت نشده‌است، با این حال می‌توان زیر نظر پزشک برخی داروها را برای به‌تأخیر انداختن ارگاسم مصرف کرد. این داروها نیز عمدتاً برای بیماری‌هایی غیر از انزال زودرس تولید شده‌اند، اما اثرات‌شان می‌تواند برای رفع انزال زودرس مفید باشد.

به‌عنوان مثال، داروهای ضد افسردگیِ SSRI یا بازجذب‌کننده‌های سروتونین از جمله سیتالوپرام، فلوکستین و پاروکستین می‌توانند در این راستا مفید باشند. اگر داروهای ضد افسردگی بازجذب‌کننده‌ی سروتونین نتوانند مفید باشند، ممکن است داروهای ضد افسردگیِ سه‌حلقه‌ای از جمله کلومیپرامین مفید باشند.

داروهای آرامش‌بخش از جمله بنزودیازپین‌ها [دیازپام، کلونازپام، لورازپام و …] نیز می‌توانند برای به‌تأخیر انداختن انزال کمک‌کننده باشند.

5. درمان زود انزالی با عسل و دارچین

ترکیب عسل و دارچین می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات مفید باشد، اما گفته می‌شود برای کنترل انزال زودرس نیز می‌توان از ترکیب عسل و دارچین استفاده کرد. برای درمان زود انزالی با عسل و دارچین، کافی‌ست روزی 3 بار ترکیب این دو ماده مصرف شود.

منبع

۱ بازدید